חיפוי בניינים: מה הכי משתלם בטווח הארוך?

התקנה של חיפוי חוץ עבור בניין מתבצעת בשלב הקמת המבנה או לפי צורך. אנשי המקצוע כולם מסכימים שחיפוי בניינים הוא הרבה יותר משכבת מעטפת חיצונית שמותקנת מטעמים אסתטיים. יש לכם הזדמנות לעטוף את המבנה בשכבת מגן, לשפר את העמידות שלו, להעניק לו זהות ייחודית ולהשפיע על שווי הנכס. 

חיפוי בניינים

חשיבות של חיפוי בניינים

אסתטיקה : החיפוי הוא למעשה "הבגד" של הבניין, הוא מבטא את הסגנון של המבנה, את התדמית שלו ואת האווירה הכללית. באמצעות חיפוי בניינים ניתן למתג מחדש מבנה, לשפר מראה חזותי של מבנה ישן ולייצור מראה הרמוני ואחיד. 

עמידות : חיפוי חוץ איכותי מעניק למבנה שכבת מגן אטומה מפני חדירת מים, נזקי לחות, עובש. בהתאם לצורך, נבחר חיפוי חוץ שמספק בידוד תרמי אפקטיבי ומפחית כך את צריכת האנרגיה. בהתאם לצורך נבחר חיפוי חוץ שמספק הגנה מפני חבלות חיצוניות ושחיקה ועמיד בפני אש. 

ערך כלכלי : חיפוי חוץ עשוי חומר גלם איכותי ועמיד משפר את התדמית של הבניין, מעניק לו מראה יוקרתי ובהתאם מעלה גם את השווי של הדירות/המשרדים במתכונת של מכירה או השכרה. ההשקעה בחיפוי איכותי מפחיתה את הוצאות התחזוקה ואת הצורך בתיקונים שוטפים. 

באיזו תדירות צריך לחדש חיפוי בניינים?

החלטה על חידוש חיפוי החוץ עולה על הפרק כאשר ניכר נזק גלוי לחיפוי הקיים. אם ניכרים כבר סימני חלודה או קילופי צבע – הגיע הזמן לחדש את חיפוי המבנה. הופעה של כתמי לחות או עובש בקירות חיצוניים או פנימיים מעידה על חיפוי שאינו מצליח לאטום את המבנה כנדרש ויש לחדש אותו. שימו לב, חיפוי חוץ שחוק או פגום עשוי לגרוע מהבידוד הטרמי ולהוביל לעלייה בתדירות השימוש באמצעי חימום וקירור. אין לכם כל בעיית איטום או בלאי? חיפוי בניינים מתבצע גם מסיבות אסתטיות. אם אתם מחפשים את הדרך לשדרג את המראה החיצוני של הבניין או להעלות את ערך הנכס – חיפוי חוץ חדש הוא הפתרון. 

סימנים שהגיע הזמן לחדש את חיפוי החוץ של הבניין

אורך חיים של חיפוי בניינים נקבע על פי טיב חומר הגלם, מספר שנות השימוש, תנאי האקלים, איכות ההתקנה. בבחירת חומר הגלם הראשי לחיפוי הבניין חשוב להתייחס לאיכות החומר ולעמידות בפני נזקי מזג האוויר. קיימים חומרי גלם חזקים יותר ופחות, חשוב שתכירו את כל היתרונות והחסרונות של סוג החיפוי שבחרתם. הבניין ממוקם באזור עם אקלים קיצוני? קחו זאת בחשבון בבחירת החיפוי. 

מתלבטים האם הגיע הזמן לחדש את החיפוי? שימו לב לסימנים כמו הופעת כתמים על החיפוי (חשד לעובש), צניחה של אבנים או אריחים, רעשים חריגים כאשר נושבת רוח (חיפוי רופף), צמחייה שצומחת על החיפוי (מעיד על בעיית איטום). מיד כאשר מתעורר חשש כדאי לפנות להתייעצות עם בעל מקצוע במטרה לבחון את מצב החיפוי הקיים ולקבל המלצה על חיפוי חדש שתואם גם את התנאים בשטח וגם את הצרכים שלכם. 

5 פרמטרים לבחירה נכונה של חיפוי בניינים

  • אקלים מקומי – יש לבחור בחומר גלם עמיד בפני נזקי מזג האוויר הצפויים. 
  • סגנון אדריכלי אזורי – על החיפוי להיות מותאם לסגנון הכללי של הבניין והאזור. 
  • דרישות תחזוקה – חשוב שתהיו מודעים לדרישות התחזוקה ולעלויות התחזוקה. 
  • תקופת שימוש – שימו לב לאורך החיים של כל חומר גלם במטרה להפחית את הצורך בהחלפה תכופה.  
  • תקציב – חיפוי בניינים ניתן למצוא במגוון מחירים, עליכם לבחור את הפתרון הטוב ביותר במסגרת התקציב הקיים. 

חיפוי בניינים

איזה סוג של חיפוי חוץ הכי משתלם? 

בחירה משתלמת של חיפוי בניינים היא כזו שמבטיחה מראה מרשים ועמידות לאורך שנים ללא דרישות תחזוקה. חיפוי חוץ מוגדר כמשתלם כאשר בוחרים בחומר עמיד שתואם את האקלים המקומי ואינו דורש תחזוקה או שיפוצים לאורך השנים. פרמטר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא בידוד תרמי, חיפוי חוץ שמבודד את המבנה מפני חום וקור מפחית את הצורך בפעולות קירור וחימום ומקטין כך את ההוצאות. בחירה משתלמת היא גם כזו שדורשת תחזוקה מינימלית ומעלה את הערך של הנכס באמצעות מראה יוקרתי. 

כאשר מדברים על חיפוי חוץ, ניתן למצוא מגוון רחב של חומרים כגון:

החומרים משלבים בין עמידות, מראה אסתטי ודרישות תחזוקה נמוכות, בחירה בהם בשילוב עם התקנה מקצועית, משתלמת לטווח הארוך ומעלה באופן ניכר את שווי הנכס. 

Shape

We have exclusive properties just for you, Leave your details and we'll talk soon.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incid idunt ut labore ellt dolore.