חיפוי קירות באלומיניום : האם זה משתלם?

לאחר שנים רבות בהן חיפוי קירות התבצע באמצעות זכוכית, טיח, ברזל ואבן, האלומיניום מקבל מעמד של חומר חיפוי קירות מועדף בכל רחבי העולם. אם אתם מחפשים פתרון חיפוי קירות, נסביר כאן מה גורם לקבלנים, אדריכלים ומעצבי פנים להמליץ על אלומיניום לחיפוי קירות? האם הבחירה באלומיניום אכן משתלמת? כיצד מתקינים חיפוי קירות באלומיניום?

חיפוי קירות באלומיניום

מהו חיפוי קירות באלומיניום?

התהליך בו מכסים קירות פנים או קירות חוץ בלוחות אלומיניום הוא חיפוי אלומיניום. את הלוחות ניתן לקבל במגוון גדלים, צבעים, טקסטורות לטובת התאמה אישית לסגנון העיצוב ולמאפיינים של המבנה. הבחירה בחיפוי קירות באלומיניום מבטיחה עמידות יוצאת דופן בפני קורוזיה, נזקי מזג אוויר וכתמים. אם אתם מחפשים פתרון חיפוי קירות שמבטיח גם עמידות מרבית, גם דרישות תחזוקה מינימליות וגם עיצוב מודרני ואלגנטי – תבחרו באלומיניום בלי לחשוב פעמיים. 

איך מתקינים חיפוי קירות עם אלומיניום?

התקנת חיפוי קירות באלומיניום דורשת מיומנות גבוהה ובהתאם נפנה אל אנשי מקצוע בעלי ניסיון והכשרה מתאימה. מלאכת ההתקנה מתחילה בהכנה יסודית של המתחם, ההכנה כוללת מדידה מדויקת של הקירות, בחירת חומרי גלם והכנה של הקיר. בבחירת לוחות האלומיניום נתייחס לעובי, גימור והתאמה לתנאים בשטח. ההכנה הדרושה לקירות כוללת ניקוי, תיקונים וייבוש, על הקיר להיות נקי וחלק. בעצם היותו חומר גלם קל משקל, עבודת חיפוי קירות באלומיניום נחשבת קלה בהשוואה אל חיפויים אחרים. 

כעת כאשר הקירות מוכנים, ניתן להתקדם אל התקנת שלדת האחיזה בלוחות האלומיניום. יש להתקין על הקיר פרופילים עשויים אלומיניום שיוצרים שלדה יציבה. שימו לב, בין הפרופילים יש להשאיר מרווחים קטנים לטובת אוורור וניקוז. השלב הבא יהיה חיבור של לוחות האלומיניום אל השלדה באמצעות דבק, ברגים או קליפסים. יש לוודא שהחיבורים אטומים וחזקים. עבודת ההתקנה מסיימת עם ניקוי שאריות של דבק או לכלוך לקבלת מראה אחיד ואסתטי. 

3 יתרונות כלכליים של חיפוי אלומיניום

עמידות גבוהה – האלומיניום ידוע כחומר גלם שתואם את האקלים הישראלי, אלומיניום חסין מפני קור עז, לחות, טמפרטורות גבוהות ומזיקים. יש לאלומיניום אל היכולת לשמור על מראה אסתטי לאורך שנים, ההשקעה בחיפוי אלומיניום היא השקעה נבונה לטווח הארוך. 

עלויות תחזוקה מינימליות – חיפוי קירות באלומיניום חוסך לכם צורך בצביעה מחדש ושאר עבודות תחזוקה. לוחות האלומיניום אינם דוהים, אינם סופחים כתמים ואינם דורשים פעולות ניקוי מיוחדות. 

העלאת ערך הנכס – הבחירה באלומיניום הופכת את המבנה אטרקטיבי יותר בזכות העמידות והמראה המודרני. מבנים עם חיפוי אלומיניום זוכים לביקוש בקרב קונים פוטנציאליים. 

כאשר בוחנים כדאיות של חיפוי קירות באלומיניום חשוב להתייחס גם לעלויות של ההתקנה (כולל עבודת ההכנה), בהשוואה אל חומרים אחרים. כמו כן, עלות של חיפוי קירות נקבעת על פי גודל השטח, סגנון העיצוב המבוקש וסוג האלומיניום. 

 האם חיפוי אלומיניום משתלם?

הבחירה בחיפוי קירות באלומיניום אידאלית עבור מבנים מסחריים ובנייני משרדים שזקוקים למראה מודרני ומתוחכם לטובת קידום תדמיתי. עבור מבנים תעשייתיים, בחירה באלומיניום חיונית להבטחת הגנה נוספת מפני נזקי חלודה. במידה ובמבנה ממוקם באזור שידוע בתנאי מזג אוויר קיצוניים כמו גשמים כבדים, רוחות חזקות, לחות גבוהה, חיפויי אלומיניום יהיה פתרון אופטימלי. אם אתם מחפשים פתרון חיפוי שמחזיק מעמד לאורך שנים רבות תוך שמירה על מראה אלגנטי ללא צורך בפעולות תחזוקה – חיפוי אלומיניום יהיה בחירה משתלמת. 

חיפוי קירות באלומיניום

מדוע חשוב לבצע איטום יסודי בכל עבודת חיפוי קירות?

  1. מניעת נזילות – הגנה על המבנה מפני נזקי מים ולחות. 
  2. מניעת נזקי קורוזיה – האיטום מונע את תהליכי החמצון.
  3. שמירה על מראה אסתטי – מניעת התפתחות של כתמים שגורעים מהמראה האסתטי של המבנה. 

בכל התקנה של חיפוי לקירות, אטימה יסודית הכרחית להבטחת עמידות מרבית לטווח הארוך ומראה אסתטי. האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד בפני מים, כך שמלאכת האיטום מתמקדת בחיבורים בין הלוחות. את האיטום מבצעים באמצעות חומרי איטום עשויים סיליקון, חומרי איטום פוליאורטן, ממברנות איטום. את חומר האיטום המתאים ביותר בוחרים בהתאם לתנאים בשטח ורמת העמידות הנדרשת. 

אם אתם מעוניינים בחיפוי קירות באלומיניום עבור המבנה שלכם, חברת  FACADETECH ידועה ביכולת שלה לספק לכל מבנה את פתרון החיפוי המתאים ביותר מבחינה פונקציונלית ועיצובית. הצוות המקצועי של FACADETECH מלווה אתכם לכל אורך הדרך החל משלב קבלת האישורים ועד השלמת הפרויקט עם חיפוי עמיד ואסתטי.

Shape

We have exclusive properties just for you, Leave your details and we'll talk soon.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incid idunt ut labore ellt dolore.